Ketoza podstawy czyli czym ketoza jest a czym nie jest? – Przemysław Bulski

Dlaczego niektórym bardzo ciężko wejść w ketozę a dlaczego inni przechodzą to raczej bez żadnych komplikacji?

Jaka dieta jest idealna dla Ciebie – czy dieta ketogeniczna? – Przemysław Bulski

Czy dieta ketogeniczna jest najlepszym rozwiązaniem dla każdego?

Jeżeli nie to co w końcu wybrać? Jak wybrać?

Co jest najważniejsze przy wyborze diety?

5 podstawowych błędów na ketozie – Przemysław Bulski

5 podstawowych błędów czyli co sprawia, że najczęściej wywala nas z ketozy i nie możemy doświadczyć w pełni wspaniałości związanych z ketozą?

Proces adaptacji w ketozie jak to zrobić dobrze? – Przemysław Bulski

Co musisz wiedzieć o ketozie?

Jak się przygotować do przejścia?

Czego możesz się spodziewać?

Ile białka na masę w ketozie i nie tylko? – Przemysław Bulski

Ile białka spożywać aby zapewnić sobię maksymalną syntezę białka mięśniowego (MPS)?

Jakie powinny być porcje białka w jednym posiłku?

Czy 20-30g to jedyne rozwiązanie dla każdego?

A co z różnicą w masie ciała, aktywnością czy wiekiem?

Budowanie masy na ketozie – ostrzegam pękają koszule! – Przemysław Bulski

Czy budowanie masy mięśniowej na ketozie jest możliwe?

Jeżeli tak to jak to zrobić? Jakie konkretnie metody zastosować?

Ketoza w podróży – jak sobie radzić? – Przemysław Bulski

Jak sobie radzić aby utrzymać stan ketozy w podróży?

Jakie produkty kupować?

Jak łatwo można utrzymać ketozę?

Przekręt XX wieku – czyli piramida żywności i żywienia! – Przemysław Bulski

Dlaczego badania dotyczące przyczyn chorób nowotworowych miały dowieść, że tłuszcze nasycone są szkodliwe i zwiększają ryzyko zachorowalności na choroby układu krążenia?

Z jakich konkretnie powodów badanie przeprowadzone na dużej ilości krajów zostało pokazane tylko w części?

Dlaczego wreszcie ludzie tak często umierają na choroby układu krążenia i nowotwory?

Dlaczego spalanie tkanki tłuszczowej jest łatwiejsze w ketozie? – Przemysław Bulski

Dlaczego ketoza sprawdza się wtedy kiedy np. inne diety zawodzą?

Jakie czynniki o tym decydują?

Co zrobić kiedy wywali Cię z ketozy? – Przemysław Bulski

Autofagia, czyli jak zapewnić sobie zdrowie i długowieczność? – Przemysław Bulski

Przewodnik po diecie ketogenicznej część #1 – Przemysław Bulski

W tym materiale poznasz najważniejsze zagadnienia odnośnie diety ketogenicznej, które są potrzebne do rozpoczęcia przygody z tym systemem odżywania.

Jakie możesz mieć korzyści z ketozy i diety ketogenicznej w sporcie? – Przemysław Bulski

Co konkretnie przemawia do coraz większej ilości sportowców aby zacząć stosować dietę ketogeniczną?

Jakie korzyści mogą się ujawnić w stanie ketozy zaraz po okresie transformacji?

Jak objawiają się korzyści metaboliczne w ketozie?

Dlaczego nie spalasz zbędnej tkanki tłuszczowej? – odcinek nr #1 – Stres i Kortyzol – Przemysław Bulski

Czy wiesz, że istnieje szereg czynników uniemożliwiających wykorzystanie tkanki tłuszczowej endogennej jako źródła paliwa?

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że tak wiele rzeczy może hamować i utrudniać spalanie tego czego chcesz się pozbyć niezależnie od stosowanej diety?

Częstokroć to będzie Ciebie wytrącać z ketozy i destabilizować hormonalnie i pod każdym możliwym względem.

Jest to 1 z 11 odcinków gdzie omówię dokładnie jak niektóre rzeczy mogą Tobie uniemożliwiać osiągnięcie plażowej formy.

W skrócie:

1. Kortyzol podwyższa poziom cukru, podwyższając poziom insuliny mobilizując wszystkie źródła paliwa pozyskiwane również w procesie glukoneogenezy. Podwyższony poziom cukru i insuliny – insulinooporność a nawet cukrzyca.(zespół Cushinga)

2. Organizm wykorzystuje tak m.in. białko mięśniowe czyli stres to stan czysto kataboliczny. W dłuższej perspektywie czasu osoby zestresowane to osoby, które mają bardzo małą masę mięśniową i duży, obfitujący w wisceralny tłuszcz brzuch.

3. Organizm oczywiście w stresie zwęża naczynia krwionośne aby jak najszybciej natlenić mózg i mięśnie, które muszą mieć dostęp do paliwa i tlenu. To w dłuższym okresie zwiększa ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia i w połączeniu ze złą dietą zagraża życiu.

4. Organizm odcina układy: trawienny, płciowy i to m.in. dlatego niektórzy mają ciągle problemy trawienne, zespół wrażliwego jelita, brak energii no i niestety brak totalny libido.

5. Krótki okres stresu działa mobilizująco ale w dłuższej perspektywie czasu zaburza znacząca większość funkcji życiowych.

Dlaczego nie spalasz zbędnej tkanki tłuszczowej? odcinek nr #2 – zbyt częste jedzenie – Przemysław Bulski

Dlaczego nie spalasz zbędnej tkanki tłuszczowej – odcinek nr #3 – słaby sen – Przemysław Bulski

W jaki sposób sen wpływa niekorzystnie na twój metabolizm?

Jakie zmiany zachodzą w organizmie przy deficycie snu?

Co zrobić aby zadbać o dobrą jakość i ilość snu?

Dlaczego nie spalasz zbędnej tkanki tłuszczowej? – odcinek nr #4 – Przemysław Bulski

Co zazwyczaj utrudnia spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej – czynnik nr 4 Nazbyt częste treningi powodują zwiększenie poziomu kortyzolu, obniżenie poziomu testosteronu, obniżenie tempa metabolizmu a nawet pozbywanie się zbędnej tkanki mięśniowej jako balastu energetycznego.

Co jem na diecie ketogenicznej i dlaczego? – Przemysław Bulski

Co dokładnie jadam na co dzień na diecie ketogenicznej – krótko, zwięźle i na temat.

Postscriptum do materiału „Co jem na diecie ketogenicznej?” – Zakwaszenie – Przemysław Bulski

Post scriptum do filmu „Co jem na diecie ketogenicznej?”

Koktajl białkowo – tłuszczowy – dobre zamknięcie dnia i dobicie tłuszczu – Przemysław Bulski

Bardzo często pytacie jak dobić tłuszcz… nie koniecznie musi to być kawa – może to być koktajl z dużą ilością minerałów … zresztą sami zobaczcie.

Czy można przytyć na diecie ketogenicznej? – Przemysław Bulski

Dieta ketogeniczna wegańska – Czy to możliwe? jeżeli tak to co jeść? – Przemysław Bulski

Dieta ketogeniczna i weganizm, dieta ketogeniczna i wegetarianizm – czy to są warianty do pogodzenia?

Jak najbardziej tak … trzeba to dobrze poukładać.

Co jeść na diecie wegańskiej?

Dlaczego nie spalasz zbędnej tkanki tłuszczowej? odcinek nr #5 – Przemysław Bulski

Brak ruchu ogólnie to czynnik, z którego znaczenia bardzo często nie zdajemy sobie sprawy. Po pierwsze siedząc cały dzień przy biurku nie jesteśmy w stanie nadrobić ciężkim treningiem wieczorem tego co zadziało się z naszym metabolizmem czy układem krążenia. Po drugie – możemy zrobić bardzo dużo w tej materii a niestety często zamykamy się na rozwiązania twierdząc, że tak już jest i nic na to nie poradzimy.

A jednak… Zapraszam do oglądania 🙂

Jak policzyć sobie podaż kaloryczną i makroskładniki? – Przemysław Bulski

Jak dokładnie skalkulować sobie podaż kaloryczną wg wzoru Miffilina St Jeor’a?

Jak dokładnie wyliczyć sobie makroskładniki na diecie ketogenicznej na każdym z etapów?

Wysoki cholesterol na keto? Czy jest się czym przejmować? – Przemysław Bulski

Bardzo często zdarza się, że po przejściu na dietę ketogeniczną w szybkim tempie rośnie poziom cholesterolu.

Czy warto się tym przejmować?

Co by było gdyby okazało się, że to wyższy poziom cholesterolu jest zdecydowanie bardziej korzystny dla organizmu?

Czy musisz jeść mięso na diecie ketogenicznej? Jakie są inne opcje? – Przemysław Bulski

Czy możliwa jest ketoza na diecie roślinnej?

Czy możliwa jest ketoza na diecie wegetariańskiej?

Czy trzeba jeść mięso? Co wybrać?

Wiele pytań pojawia się w głowie mając do dyspozycji ogrom informacji… czym się kierować?

Jak pozbyć się zmęczenia na diecie ketogenicznej? – Przemysław Bulski

Jak zlikwidować nieprzyjemne uczucie spadku mocy na diecie ketogenicznej?

Jak podtrzymać witalność na diecie ketogenicznej?

O jakich pokarmach bardzo często zapominamy na diecie ketogenicznej?

Jak zapewnić sobie więcej energii i witalności na co dzień na keto i nie tylko – Przemysław Bulski

Jak dostarczyć wszystkich elektrolitów na co dzień w prosty sposób?

Jakie składniki dadzą Ci moc na cały dzień?

Co jest dobra dla vegan, wegetarian i mięsożerców?

Jak nie zatłuścić się i nie przytyć przez Święta Bożego Narodzenia? – Przemysław Bulski

Jak przetrwać Święta bez otłuszczania?

Jak wychodząc nawet z ketozy nie spowodować zjazdów?

Jak będąc w ketozie podjeść węglowodanów?

Ile posiłków jeść na ketozie i nie tylko? Jakie makro na ketozie? – Przemysław Bulski

Jak zaplanować podaż makroskładników?

Jakie makro na ketozie?

Na co powinniśmy tak naprawdę zwracać uwagę?

Czy warto rozpoczynać od głodówki?

Jakie są rodzaje diety ketogenicznej? Jakie możliwości daje Tobie dieta keto? – Przemysław Bulski

Jakie są możliwe warianty diety ketogenicznej, które może zastosować dla siebie i dla lepszej jakości swojego życia?

Dieta ketogeniczna ma wiele twarzy i warto dopasować wariant najlepszy dla siebie i swojego trybu życia.

Skąd czerpać wiedzę na temat diety ketogenicznej? – Przemysław Bulski

Jakie są najpełniejsze źródła?

Co możesz znaleźć w języku polskim a co w języku angielski?

Na co zwracać uwagę?

Jeżeli tak robisz – nigdy nie schudniesz! – Przemysław Bulski

Jak najlepiej zaplanować redukcję?

Jak pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej?

Jaki najczęściej błąd popełniamy przy „odchudzaniu”?

Dlaczego często „odchudzanie” nie działa? Proste równanie – Przemysław Bulski

Dlaczego czasami odchudzanie nie działa?

Dlaczego dieta ketogeniczna czasem może przysporzyć problemów?

Jeżeli nie ketoza to co? Jaka dieta zrobi dobrą robotę poza stanem ketozy? – Przemysław Bulski

ardzo często dostaję pytanie czy ketoza jest dietą idealną?

Oczywiście, że nie !!!

Może być idealna dla jednej, piątej, czy dzięsiątej osoby aczkolwiek poza dietą ketogeniczną jest mnóstwo protokołów, które mogą się sprawdzić dając Tobie całą masę energii, mnóstwo korzyści i nie spowodują insulinooporności pomimo spożywania węglowodanów.

Jakie to diety?

Jaka dieta po 40,50,60? Jak modyfikować keto i nie tylko? – Przemysław Bulski

Dieta w wieku „średnim” choć u mnie pomimo 39 lat wiek biologiczny na poziomie 24 jest czymś co spędza sen z powiek.

Co jest ważne dla zachowania długowieczności?

Jakie dokładnie zasady wdrażać i na czym się koncentrować przy układaniu jadłospisu?

Jak wzmocnić układ odpornościowy? – Przemysław Bulski

Jak wzmocnić swój układ odpornościowy?

Jak uchronić się przed infekcją w tym przed COVID-19?

Na co zwrócić uwagę?

Jak łatwo wyciąć się na diecie ketogenicznej? – Przemysław Bulski

Proste 4 zasady i po problemie.

Nie musi to być mocno skomplikowane ale ważne aby było oparte o pewne zasady szczególnie jeżeli chcesz to zrobić dobrze.

Jak światło podczerwone działa na nasz organizm? ogólne ujęcie – Przemysław Bulski

Jak można wpływać światłem podczerwonym na organizm ludzki?

Dlaczego ta najbardziej naukowo ugruntowana metoda medycyny fizykalnej jest tak skuteczna w odniesieniu do organizmu ludzkiego?

KetoKADEMIA rekomenduje lampy MitoHACKER.

Jak zorganizować sobie talerz ketogeniczny? Jak komponować posiłki? – Przemysław Bulski

W jaki sposób organizować sobie talerz ketogeniczny tak aby był ketogeniczny?

Jak przyrządzać najprostsze posiłki w diecie ketogenicznej?

Wołowina po włosku – prosty przepis – danie jednogarnkowe – Przemysław Bulski

Proste, szybkie, smaczne i odżywcze.

Przy okazji opowiadam nieco o diecie ketogenicznej.

Na diecie keto i nie tylko … dla mnie przypomina smak gołąbków.

Dlaczego nie chudnę na ketozie? – Przemysław Bulski

Dlaczego utrata wagi nie postępuje szybko?

Dlaczego waga stoi w miejscu?

Z jakich konkretnie powodów ciągle mam problem ze zrzuceniem zbędnej tkanki tłuszczowej na diecie ketogenicznej?

Najczęściej zadawane pytania odnośnie ketozy? Q&A #1 – Przemysław Bulski

Witaj w tej sesji pytań odpowiedzi odpowiadam na pytania poniższe:

1.Jak liczyć dokładnie kalorie z tłustych mięs?

2.Czy i jeżeli tak to kiedy ładować węglowodany?

3.Czy zbudowałeś formę na tłuszczach czy na węglach?

4.Jak poradzić sobie z zaparciami?

5.Czy można być w ketozie na stałe?

6.Czy keto jest dla każdego?

7.Czy mogę sobie pozwalać od czasu do czasu na węglowodany na keto czy przejść na węgle?

8.Czy da się zbudować masę mięśniową ograniczając podaż białek?

9.Jestem żołnierzem i kilka razy w roku nie mam kontroli nad tym co będę spożywał przez udział w ćwiczeniach wojskowych ok. 1 miesiąc czy w takim wypadku przechodzenie na dietę ketogeniczna ma wogóle sens? 10.Czy jeść nabiał podczas adaptacji?

11.Czy można jeść keto i wejść w keto „na oko” bez ważenia i bez aplikacji? 12.Wpływ papierosów na dietę ketogeniczną

13.Wypadanie włosów na diecie ketogenicznej

5 problemów z adaptacją i jak sobie z nimi radzić? – Przemysław Bulski

Jak radzić sobie z negatywnymi skutkami adaptacji?

Dlaczego one występują?

Okulary oraz inne rzeczy chroniące przed światłem niebieskim – Przemysław Bulski

Czy warto kupować okulary chroniące przed światłem niebieskim?

Jeżeli tak to jakie i kiedy je stosować?

Jak jeszcze inaczej zabezpieczyć się przed światłem niebieskim?

KetoKADEMIA rekomenduje okulary OwlEye

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
Instagram